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Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät

Lehrstuhl für BWL III: Marketing & Konsumentenverhalten – Prof. Dr. Claas Christian Germelmann

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Publikationen

Jahrgang    2019   2018   2017   2016   2015    alle Jahre

2015

Held, Johanna; Germelmann, Claas Christian
Analyse des digitalen Medienmarkts in Frankreich, Schweden, Großbritannien und den USA
In: Schmidt-Kessel, Martin ; Germelmann, Claas Christian ; Herden, Hannah Kathrin(Hrsg.): Die Regulierung des Datenschutzes und des Urheberrechts in der digitalen Welt : eine vergleichende Untersuchung zu den USA, Großbritannien, Frankreich und Schweden - Jena: JWV, Jenaer Wiss. Verlagsgesellschaft, 2015. - S. 31-50 . - (Schriften zu Verbraucherrecht und Verbraucherwissenschaften; 3)

Germelmann, Claas Christian; Stieler, Maximilian
Beautiful strangers : psychological sense of community in sports crowds
2015
https://www.nassm.com/files/conf_abstracts/2015-00 ...
North American Society for Sport Management Conference, Ottawa, Canada

Held, Johanna; Stieler, Maximilian; Germelmann, Claas Christian
Deceptive retail tactics : The interplay between attribution, perceived deception and moral emotions
2015
French-Austrian-German Workshop on Consumer Behaviour, Bayreuth

Germelmann, Claas Christian; Herrmann, Jean-Luc; Kacha, Mathieu; Darke, Peter; Bauer, Johanna; Nowak, Magdalena J.
Does Thematic Advertising Congruence/Incongruence Matter? : Insights from a Qualitative and an Experimental Study
2015
http://www.acrwebsite.org/volumes/1019598/volumes/ ...
2015 North American Conference of the Association for Consumer Research, New Orleans, USA

Ellert, Guido; Schafmeister, Guido; Wawrzinek, David; Gassner, Heike
"Expect the unexpected" : New perspectives on uncertainty management and value logics in event management
In: International Journal of Event and Festival Management Bd. 6 (2015) Heft 1. - S. 54-72
doi:10.1108/IJEFM-02-2014-0003 ...

Germelmann, Claas Christian; Stieler, Maximilian
Fan experience in spectator sports and the feeling of social connectedness
2015
doi:10.1007/978-3-319-26647-3_195 ...
Academy of Marketing Science Annual Conference, Denver, USA

Wawrzinek, David
Managing complexity in research processes with the Empirical Research Map
2015
3rd Dubai International Conference in Higher Education, Dubai, United Arab Emirates

Stieler, Maximilian; Germelmann, Claas Christian
A mobile application to evaluate sporting events : measuring consumers' self-reports continuously
2015
23rd Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Dublin, Irland

Germelmann, Claas Christian; Herrmann, Jean-Luc; Kacha, Mathieu; Darke, Peter
Re-Examining Perceived Thematic Congruence/Incongruence Issues : First Insights from two Qualitative Studies
2015
Society for Consumer Psychology (SCP) Winter Conference 2015, Phoenix, Arizona, USA

Geiger, Alina; Germelmann, Claas Christian
Reciprocal Couchsurfing Versus Sharing's Non-Reciprocity Principle
2015
44th European Marketing Academy Conference (EMAC), Leuven, Belgien

Die Regulierung des Datenschutzes und des Urheberrechts in der digitalen Welt : eine vergleichende Untersuchung zu den USA, Großbritannien, Frankreich und Schweden
Hrsg.: Germelmann, Claas Christian; Herden, Hannah Kathrin; Schmidt-Kessel, Martin
Jena : JWV, Jenaer Wissenschaftliche Verlagsgesellschaft, 2015. - 284 S. . - (Schriften zu Verbraucherrecht und Verbraucherwissenschaften; 3)

Geiger, Alina
Die Rolle von Reziprozität für das Sharing : eine empirische Analyse am Beispiel von Couchsurfing.com
2015
Jahrestreffen der Forschungsgruppe Konsum & Verhalten, Potsdam, Deutschland

Ellert, Guido; Wawrzinek, David; Germelmann, Claas Christian
Teaching psychological processes in sports management : helping students to cope with complexity by using the "experience map”
2015
https://www.easm.net/download/2015/easm2EASM-2015- ...
23rd Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Dublin, Irland

Geiger, Alina; Germelmann, Claas Christian
"Thank Me for Hosting" : the Role of Reciprocity in Sharing
2015. - S. 534-535
http://www.acrwebsite.org/volumes/v43/acr_vol43_10 ...
ACR North American Conference, New Orleans

Germelmann, Claas Christian
Täuschung in der Marketingkommunikation : Eine verhaltenswissenschaftliche Perspektive
2015
Seminar der Studienstiftung der Deutschen Wirtschaft, Bayreuth, Deutschland

Neder, Pablo; Stieler, Maximilian; Germelmann, Claas Christian
Why boring brands profit from sport-induced excitation even before the actual event takes places
2015
23rd Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Dublin, Irland

Verantwortlich für die Redaktion: Univ.Prof.Dr. Claas Christian Germelmann

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