Druckansicht der Internetadresse:

Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät

Lehrstuhl für BWL III: Marketing & Konsumentenverhalten – Prof. Dr. Claas Christian Germelmann

Seite drucken

Publikationen

Jahrgang    2019   2018   2017   2016   2015    alle Jahre

2016

Kaiser, Matthias J.; Stieler, Maximilian
Emotions in negotiations : implications from pharma key account management activities towards German Statutory Health Insurances
2016
http://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bvb:703-epub-3 ...
EuHEA Conference, Hamburg

Geiger, Alina
Sharing and Reciprocity
2016
Interdisciplinary Research Perspectives for the Share Economy, Bayreuth, Deutschland

Stieler, Maximilian; Germelmann, Claas Christian
Bestimmungsfaktoren des Verbraucherleitbilds aus verhaltenswissenschaftlicher Sicht
In: Schmidt-Kessel, Martin ; Germelmann, Claas Christian(Hrsg.): Verbraucherleitbilder – Zwecke, Wirkweisen und Maßstäbe - Jena: JWV Jenaer Wissenschaftliche Verlagsgesellschaft, 2016. - S. 181-206 . - (Schriften zu Verbraucherrecht und Verbraucherwissenschaften; 8)

Germelmann, Claas Christian; Herrmann, Jean-Luc; Kacha, Mathieu; Darke, Peter; Macht, Sebastian
Congruence and Incongruence in Advertising-Medium Combinations : More Than Just Two Sides of the Same Coin
In: Moreau, Page ; Puntoni, Stefano; Association for Consumer Research ; University of Minnesota, Labovitz School of Business & Economics(Hrsg.): ACR 2016 - Wanderlust : proceedings - Duluth, MN, 2016. - S. 452-453 . - (Advances in Consumer Research; 44)
http://www.acrwebsite.org/volumes/v44/acr_vol44_10 ...

Geiger, Alina; Horbel, Chris; Germelmann, Claas Christian
Context Factors in Choosing Free Peer-to-Peer Accommodation Sharing
2016
45th European Marketing Academy Conference (EMAC), Oslo, Norway

Buck, Christoph; Germelmann, Claas Christian; Eymann, Torsten
Datenweitergabe als Bedrohung? : Konsumentenwahrnehmung am Beispiel mobiler Applikationen
In: Schmidt-Kessel, Martin ; Langhanke, Carmen(Hrsg.): Datenschutz als Verbraucherschutz - Jena: Jenaer Wissenschaftliche Verlagsgesellschaft, 2016. - S. 49-68 . - (Schriften zu Verbraucherrecht und Verbraucherwissenschaften; 6)

Frank, Roland; Unfried, Matthias; Schreder, Regina; Dieckmann, Anja
Ethical Textile Consumption : Only a Question of Selflessness?
In: GfK Marketing Intelligence Review Bd. 8 (2016) Heft 1. - S. 52-58
doi:10.1515/gfkmir-2016-0009 ...

Germelmann, Claas Christian; Stieler, Maximilian
Folgen für die politische Kommunikation
In: Schmidt-Kessel, Martin ; Germelmann, Claas Christian(Hrsg.): Verbraucherleitbilder - Zwecke, Wirkweisen und Maßstäbe - Jena: JWV Jenaer Wissenschaftliche Verlagsgesellschaft, 2016. - S. 207-211 . - (Schriften zu Verbraucherrecht und Verbraucherwissenschaften; 8)

Geiger, Alina; Germelmann, Claas Christian
How the Norm of Reciprocity Influences Sharing in Direct and Generalized Exchanges
2016
http://www.acrwebsite.org/volumes/v44/acr_vol44_10 ...
ACR North American Conference, Berlin

Germelmann, Claas Christian; Neder, Pablo
Lokale Markenbotschafter mit Zukunft
In: Markenartikel Bd. 78 (2016) Heft 9. - S. 45-47

Popp, Bastian; Germelmann, Claas Christian; Horbel, Chris
Nature And Consequences Of Social Media-Based Anti-Brand Activism Against Sponsors And Investors Of Sport Teams
2016
doi:10.1007/978-3-319-47331-4_182 ...
2016 AMS 19th World Marketing Congress, Paris, France

Diekmann, Larissa
Sharing von Lebensmitteln und Kontamination
2016
Jahrestreffen der Forschungsgruppe Konsum & Verhalten, Wuppertal, Deutschland

Neder, Pablo
Storytelling in der Unternehmenskommunikation
2016
Sommerakademie, Akademie für Neue Medien, Kulmbach

Stieler, Maximilian; Germelmann, Claas Christian
The ties that bind us : Feelings of social connectedness in socio-emotional experiences
In: Journal of Consumer Marketing Bd. 33 (2016) Heft 6. - S. 397-407
doi:10.1108/JCM-03-2016-1749 ...

Germelmann, Claas Christian
Understanding the Mechanisms Behind Consumers’ Appreciation of Editorial Support : The Case for in vivo Research Designs
2016
Marketing Spring Seminar Series, Kelley School of Business, Bloomington, IN

Stieler, Maximilian; Grasser, Niklas; Germelmann, Claas Christian
Value Formation in Complex Sport Service Ecosystems : Moving from Dyads to Triads
2016
24th Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Warsaw, Poland

Popp, Bastian; Germelmann, Claas Christian; Jung, Benjamin
We love to hate them! : Social media-based anti-brand communities in professional football
In: International Journal of Sports Marketing and Sponsorship Bd. 17 (2016) Heft 4. - S. 349-367
doi:10.1108/IJSMS-11-2016-018 ...

Verantwortlich für die Redaktion: Univ.Prof.Dr. Claas Christian Germelmann

Facebook Twitter Youtube-Kanal Instagram Blog Kontakt