Druckansicht der Internetadresse:

Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät

Lehrstuhl für BWL III: Marketing & Konsumentenverhalten – Prof. Dr. Claas Christian Germelmann

Seite drucken

Publikationen

Jahrgang    2019   2018   2017   2016   2015    alle Jahre

2017

Wawrzinek, David; Ellert, Guido; Germelmann, Claas Christian
Value Configuration in Higher Education : Intermediate Tool Development for Teaching in Complex Uncertain Environments and Developing a Higher Education Value Framework
In: Athens Journal of Education Bd. 4 (2017) Heft 3. - S. 271-290
doi:10.30958/aje.4-3-5 ...

Germelmann, Claas Christian; Stieler, Maximilian
Athletes As Entrepreneurs : How Can Individual Athletes Initiate Sponsorship Contracts?
2017
25th Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Bern, Switzerland

Neder, Pablo
Co-Creation of Brand Meaning : Wenn Red Bull sogar Steinen Flügel verleiht: Die Case Study RB Leipzig aus einer Branding-Perspektive
2017
SEO-Stammtisch Nürnberg, Nürnberg

Huber, Martin; Germelmann, Claas Christian
The Concept of Eigenzeit and the Art of Storytelling in Advertising Spots : an Abstract
2017
doi:10.1007/978-3-319-45596-9_187 ...
44th Academy of Marketing Science Annual Conference (AMS), Lake Buena Vista, USA

Geiger, Alina
A Consumer Behavior Perspective on Reciprocity within Peer-to-Peer Sharing
Bayreuth, 2017. - V, 170 S.
(Dissertation, , Universität Bayreuth)
, Universität Bayreuth, Universität Bayreuth

Creating Marketing Magic and Innovative Future Marketing Trends
Hrsg.: Stieler, Maximilian
Cham : Springer, 2017
doi:10.1007/978-3-319-45596-9 ...

Diekmann, Larissa
Effects of a Biased Nutrition Knowledge Calibration on Healthy Food Choices : An Abstract
2017
doi:10.1007/978-3-319-47331-4_114 ...
2016 AMS World Marketing Congress, Paris, Frankreich

Germelmann, Claas Christian; Neder, Pablo
Die Kulturikone Richard Wagner als Testimonial der Marke Bayreuth : eine Marketingperspektive
In: Mungen, Anno ; Vazsony, Nicholas ; Hubbert, Julie ; Rentsch, Ivana ; Stollberg, Arne(Hrsg.): Music Theater as Global Culture : Wagner's Legacy Today - Würzburg: Königshausen & Neumann, 2017. - S. 119-128 . - (Thurnauer Schriften zum Musiktheater; 25)

Neder, Pablo
Markennarrative in der Unternehmenskommunikation
Wiesbaden, Springer Fachmedien, 2017
doi:10.1007/978-3-658-17728-7 ...
(Dissertation, 2016, Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre III)

Popp, Bastian; Germelmann, Claas Christian
Nature and Multifaceted Consequences of Facebook-Based Anti-brand Communities in Sport : an Abstract
2017
doi:10.1007/978-3-319-45596-9_89 ...
44th Academy of Marketing Science Annual Conference (AMS), Lake Buena Vista, USA

Stieler, Maximilian; Germelmann, Claas Christian
Shared Identity In Sport Spectator Crowds Helps To Cope With Negative Game Outcomes
2017
25th Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Bern, Switzerland

Nowlin, Edward L.; Germelmann, Claas Christian
Special Session : Unveiling the Magic of Storytelling in Marketing
In: Stieler, Maximilian(Hrsg.): Creating Marketing Magic and Innovative Future Marketing Trends - Cham: Springer, 2017. - S. 1003-1009
doi:10.1007/978-3-319-45596-9_187 ...

Neder, Pablo; Germelmann, Claas Christian
Too Good To Be Told : Mediating Effects on the Retelling of Extraordinary Corporate Narratives : an Abstract
2017
doi:10.1007/978-3-319-45596-9_187 ...
44th Academy of Marketing Science Annual Conference (AMS), Lake Buena Vista, USA

Neder, Pablo
Transportation : Stimulating Receptivity by Telling Stories
2017
MEMEX 2017 - Receptivity, Berlin

Diekmann, Larissa; Germelmann, Claas Christian
Die Verbraucherinformation und der informierte Verbraucher zwischen Selbstüberschätzung und Informationsüberlastung
In: Möstl, Markus(Hrsg.): Europäisierung des Lebensmittelrechts : Verrechtlichung der Lebensmittelwirtschaft - Frankfurt am Main: Fachmedien Recht und Wirtschaft, dfv Mediengruppe, 2017. - S. 63-82 . - (Schriften zum Lebensmittelrecht; 36)

Wawrzinek, David; Ellert, Guido; Germelmann, Claas Christian
What’s the Purpose of Higher Education? : Proposing Meso-Level Operationalizable Superordinate Strategic Goals for Higher Education Developing the Higher Education Strategy Model and Metrics (HESM & M)
In: Journal of Education and Development Bd. 1 (2017) Heft 1. - S. 12-23
doi:10.20849/jed.v1i1.233 ...

Held, Johanna; Stieler, Maximilian; Germelmann, Claas Christian; Ashworth, Laurence
When Brand Representatives Act as Sales Associates : Mechanisms and Effects of Native Selling and its Disclosure
In: Marketing : ZFP Bd. 39 (2017) Heft 1. - S. 44-62
doi:10.15358/0344-1369-2017-1-44 ...

Held, Johanna; Stieler, Maximilian; Germelmann, Claas Christian
Who Is to Blame? The Role of Perceived Deception and Moral Emotions in Consumers' Attributional Search : a Structured Abstract
2017
doi:10.1007/978-3-319-45596-9_213 ...
44th Academy of Marketing Science Annual Conference (AMS), Lake Buena Vista, USA

Verantwortlich für die Redaktion: Univ.Prof.Dr. Claas Christian Germelmann

Facebook Twitter Youtube-Kanal Instagram Blog Kontakt